Sivut

25. elokuuta 2012

Mustikoita ja ojassa painimista

Viimeistä kesälauantaita ollaan vietetty mökillä. Koira oli niin onnellinen kun sai taas viikkojen tauon jälkeen juosta vapaana metsässä. Olipa siinä myös tilanne kun autoja oli tulossa kummastakin suunnasta (oltiin tien varressa poimimassa mustikoita) ja minun piti ottaa koira kiinni. Kierinpä sitten siellä mustikoiden keskellä koiraa jahdaten muiden ihmetellessä, mutta kiinni sain. :) Metsässä on niin ihana olla, on hiljaista ja saa aikaa ajatuksille. Kamera unohtui valitettavasto kotiin, ja se harmitti sillä oli aurinkoista ja metsässä olisi saanut upeita kuvia puiden välistä paistavasta auringonvalosta. Noh, ensi kerralla sitten. :)

Talvea varten olen suunnitellut minulle ja O:lle lomamatkaa. O täytti 30 keväällä ja annoin lahjaksi matkan, joka tehtäisiin sitten kun on aikaa ja rahaa. Nyt näyttäisi olevan kumpaakin joten ajattelin että heti joulupyhien jälkeen, uudenvuoden aikaan olisi hyvä aika lähteä jonnekkin kauemmas. O ei itse halua päättää minne mennään, joten minä olen sitten sitä asiaa selvitellyt. Siihen aikaan vuodesta on näemmä aika rajattu määrä matkakohteita. Olisin itse halunnut Kreikkaan mutta koska sellaista vaihtoehtoe ei ole, olemme sitten ehkä lähdössä Gran canarialle tai Teneriffalle. Pitää vain löytää paikka joka ei ole niin suomalaisturistien suosima, en itse haluaisi olla esim. rannalla suomea puhuvien ihmisten ympäröimänä. Sattuipa vielä niin hassusti että O:n vanhemmat ilmoittivat tänään olevansa lähdössä Gran canarialle, Las palmasiin syyslomalla. :)



Matkasta sen verran että se otetaan varmaan äkkilähtönä. En vielä tiedä miten saan vapaata töistä, enkä uskalla mennä pyytämään lomaa asenteella "sori varasin ja maksoin matkan jo, olen siis poissa silloin", vaikka tätä vaihtoehtoa minulle on moni suositellut. Sitäpaitsi äkkilähtö tulee halvemmaksi. Odotan kovasti että pääsen O:n kanssa ihan kahdestaan johonkin mukavaan paikkaan. Ollaan oltu yhdessä Tukholmassa pari kertaa ja Tallinnassa yhden kerran, muttei koskaan pidemmällä lomamatkalla. Edellisestä etelänmatkastani onkin jo neljä vuotta, olisi ihanaa päästä suomen talvea pakoon edes viikoksi.

Onko joku muu lähdössä matkalle syksyn/talven aikana?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti