Sivut

14. kesäkuuta 2013

What to wear?

Mulla on viimeisen viikon aikana pyörinyt ajatukset hääpuvussa. Ehkä siksi että käytiin tyäkaverin kanssa Lovebirds-liikkeessä sovittamassa. Piti oikein miettiä että mitä minä siltä puvulta haluan.

Oikeastaan heti alusta olen tiennyt että haluan pitsipuvun. Tämä ajatus unohtui kuitenkin hetkeksi kun kokeilin tätä pukua siellä Lovebirdsissä:


Sifonkipuku. Ei senttiäkään pitsiä. Vyötäröllä oli tuollainen minun makuuni liian bling bling koriste, jonka myyjä peitti muutamalla pitsikoristeella. Ja tadaa, olisin ihan hyvin voinut valita tämän puvun (varsinkin kun se sai minut näyttämään noin hoikalta). Sitten tuli epävarmuus. Hieno puku- mutta olen aina ajatellut sen olevan pitsinen. Kadunko myöhemmin jos ostan tämän puvun nyt? Kun kuitenkin on aikaa muuttaa mielensä... Puku jäi siis liikkeeseen ja tarkistaessani viikkoa myöhemmin, ilmeisesti myös lähtenyt jo uuteen kotiin. Se siitä siis.

Sovittaessa olen myös huomannut että nuo pitkät, korsettimaiset yläosat sopivat minulle kaikkein parhaiten. Ennen ensimmäistä sovitusta haaveilin empire-linjaisesta puvusta joka peittää mukavasti vatsanalueen. Tulipa todettua että nämä eivät sovi minulle ollenkaan.

Vastakkain ovat tällä hetkellä lyhyempi ja pidempi yläosa. Näitä kahta sovitin Fiancéessa helmikuussa. Molemmissa on omat hyvät puolensa.




Koska budjetti (ja sulhanen) ei tässä asiassa jousta on uusi puku melkein poissuljettu vaihtoehto. Olen katsellut naimisiin.infon sivuilla käytettyjen pukujen myynti-ilmoituksia ja laittanut sinne oman ostoilmoituksen. Muutama hyvä ehdotuskin on tullut ja heinäkuussa olisi tarkoitus lähteä yhtä sovittamaan, jos saan lippuasiat järjestymään. Tässä eräs käytetty jota saattaisi päästä sovittamaan:



Tuolla käytettyjen pukujen Osto-/myyntifoorumilla olen nyt aika usein törmännyt hieman harmilliseen asiaan. Morsiamet jotka ovat ostaneet kalliin puvun yrittävät kaupata pukua eteenpäin melkein yhtä kalliilla hinnalla. Tämä on nyt vain minun mielipiteeni mutta minusta käytetty on aina käytetty ja sen pitäisi näkyä hinnassa. Eikö tarkoitus ole päästä puvusta eroon eikä yrittää rahastaa sillä? Jos ostaa parin tuhannen euron puvun, pitää myös varautua siihen ettei sitä välttämättä saa myytyä eteenpäin tuhannella eurolla, käytettynä.

 Mielessä on myös käynyt puvun tilaaminen netistä. Halpa hinta houkuttaa. Ainakin tuolla naikkareissa tästä asiasta ollaan monta mieltä. Toiset asian puolella, toiset ehdottomasti vastaan. Minä kuulun kyllä niihin jotka tätä kannattavat. Ihan vain siksi etten ole valmis laittamaan kasapäin rahaa vaatteeseen jota käytän sen yhden päivän. Ja kaikillahan ei edes ole sitä rahaa laittaa kalliiseen pukuun. Löysin muutaman sivuston ja tutustuin valikoimiin, ja kyllähän sieltä löytyy vaihtoehtoja. Kysymys on nyt vain että uskallanko tilata sieltä jotain pelkän kuvan perusteella? Ja olisiko se sitten tuollainen pitkä korsettimainen yläosa vai vähän lyhyempi, kun molempia löytyy?

Tässä muutama esimerkki:




Hinnat näissä n 130-500 dollaria, osassa rahti ei edes maksa mitään. Tuo viimeinen on niin kaunis.

Mitäs mieltä te olette?

Tämä pukuasia pyörii tosiaan ajatuksissa ihan koko ajan. Ehkä olen hätähousu. Onhan tässä kesä ja paras hääaika menossa ja käytettyjä pukuja löytyy varmasti paljon kesän jälkeen. Ja syksyllä liikkeissä on alennusmyynnit. Mutta kun KaikkiMulleHetiNyt! :)

4 kommenttia:

  1. Minä olin ajatellut, että pitsipuku on pakko saada. Mutta lopulta puvussani ei ollut yhtään pitsiä ja silti pidin siitä aivan älyttömän paljon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kai sen tietää sitten kun sen puvun löytää. Mutta siihen asti olen kyllä pää pyörällä että mitä oikein haluan

      Poista
  2. Minä kanssa hätähousuna olen jo puvun käynyt ostamassa. Vaikka katselemaan vain piti mennä :D Etsin myös pitsistä ja selkeää naisellista linjaa, mutta ihastuin johonkin aivan sellaiseen mitä en lähtenyt etsimään.
    En uskaltanut jättää liikkeeseen koska se oli viimeinen kappale haluamaani pukua. Toivottavasti tämä valinta ei tule missään vaiheessa kaduttamaan. Meillä häihin on yli vuosi aikaa, itseasiassa meillä taitaa olla tismalleen sama hääpäivä tulossa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpä näyttää olevan, sama hääpäivä :)

      Poista