Sivut

26. lokakuuta 2013

Hääkuntoon

Sen jälkeen kun minulla alkoi työt elokuussa olen ehtinyt sairastaa ainakin 3 flunssaa. Tuntuu että olen jatkuvasti kipeä. Juuri ennen töiden alkua aloitin lenkkeilyn, ja se sujui jo todella hyvin. Sitten tuli työt ja olin ensimmäisen kerran kipeä. Tämän jälkeen tuntuu etten ole parantunut kokonaan vielä kertaakaan ja tämä on vaikuttanut lenkkeilyyn. En uskalla juosta, ainakaan täysillä etten vain saa sudänlihastulehdusta tai muuta vastaavaa :/

Tosin hääkuntoon olen pääsemässä muullakin tavalla. Päätin pari viikkoa sitten olla syömättä karkkia, sipsiä, keksiä tai muita herkkuja jouluun asti. Ihan vain siksi että sokerin syöminen viime aikoina on hieman ryöstäytynyt käsistä. Täällä mennään siis kaikki tai ei mitään-periaatteella. Ja tuloksiahan tuli heti. Ensimmäisen viikon aikana paino tippui 1,5 kiloa ja vyötärö kapeni pari senttiä. Ihan vain siksi että jätin ylimääräisen sokerin pois. Tähän kun vielä lisää liikunnan niin johan alkaa tapahtua. Helppoahan se ei ole ollut. Joka kerta kaupassa käydessä halausin vain ostaa kaikkia herkkuja, melkein mitä vain. On kuitenkin todella ihana huomata että tahdonvoimaa löytyy enemmän kuin osasin arvata :)

Pitipä nyt käydä oikein kunnolla mittaamassa tulokset. Eli elokuun alusta vyötärö on kaventunut 4 cm!, lantio 2 cm, rinnanympärys 3 cm, reidet 2 cm ja käsivarret 2 cm. Ilman siis mitään sen enempää yrittämistä. Elo-syyskuun pyöräilin töihin ja nyt lopetin sokerin syönnin. Niin ja painoa on nyt 2 viikossa tippunut huimat 2,5 kg. Olo on aika mahtava.
EDIT

Tärkeintä on ehkä se että en yritä liikaa liian lyhyessä ajassa. Painoa aion pudottaa häitä varten, ja nyt ainakin löytyy motivaatio. Hitaasti mutta vasrmasti. Parasta tässä on se että O lupasi auttaa olemalla itsekin syömättä herkkuja. Paria lipsahdusta ei lasketa :)

1 kommentti:

  1. Mulla oli vähän sama tilanne.. pitkittyneen flunssan jälkeen olin terve 2 viikkoa, sitten alkoi uusi flunssa. Nyt vasta ollut mahdollisuus kunnolla urheilla.. Tavoitteena on kiinteytyä ja hoikistua hieman kevään häitä varten. ;-)

    VastaaPoista