Sivut

4. helmikuuta 2013

Köhköh

Täällä viikko alkoi sängyn pohjalla. Edellinen yö meni yskiessä ja pelkäsinpä jopa tukehtuvani kun tuntui etten saa henkeä. En saanut nukuttua muutamaa tuntia pidempään ja keuhkotkin meinasin yskiä pihalle.



 Kävinpä lääkärissä ja nyt on sairauslomaa ja pillereitä muutamaksi päiväksi. Lääkäri laittoi samantien ajanvaraukset myös astmatesteihin, kun minulla on jo ollut niin monta näitä akuutteja ylähengitystieinfektioita. Ja hengitys kuulemma vinkuu siihen malliin. Voi perse!


Tekisi mieli mennä hengityssuojain päällä töihin joka päivä, etten sairastuisi jokaisen uuden pöpön kohdalla. En kyllä suosittele pienten lasten kanssa työskentelyä.

Ennen tätä työtä en ollut juuri koskaan kipeä. Kunnon yskäkin minulla on ollut viimeksi 10 vuotta sitten. Ja nyt kun pitää joka päivä hoitaa 0-3 vuotiaita lapsia olen jatkuvasti kipeä. En ehdi parantua ennenkuin seuraava tauti jo iskee. Enkä kyllä ihmettele: nämä ihanat kullanmurut kuolaavat päälleni, aivastavat ja yskivät päin ja kaivavat niitä ihania pieniä neniään jatkuvasti. Eipä siinä kohtaa auta jatkuva käsien pesu tai käsidesi...

Anteeksi nyt tämä kamala vuodatus. Ahdistaa olla näin kipeä. Sitäpaitsi poden huonoa omatuntoa siitä että pidän itsestäni huolta ja jään kotiin!?  Ihmeellistä mitä tämä työelämä saakaan aikaan...

P.s. Kai tässä jotain hyvää on. O:n mielestä on kivaa että olen kotona arkipäivänä (vaikkakin kipeänä). :) Minua siis hoivataan hyvin. :)



1 kommentti:

  1. Voi että, mä kun yritän tällä hetkellä tehä kaikkeni et saisin vaihtaa nykysen työn takasin päiväkotiin, ja mitä suurimmalla innolla pienten puolelle :D Mä en sillon kyllä sairastellut yhtään normaalia enempää (eli juuri koskaan) kun olin päiväkodissa töissä. Voihan se olla, että jos sulla on hoitamaton astma, että senkin takia vastustuskyky on alhainen? Saatko tarpeeksi vitamiineja?
    Mut ymmärrän kyllä että varjopuolet ne on tuossakin työssä, ja varmasti jatkuva sairastelu ketuttaa. Toivottavasti pian nyt paranet!
    Ja pakko vielä sanoo et mä niin oottaisin niiden pienten räkänokkien räkimistä sen sijaan kun nykyään mun päälle asukkaat täälä töis räkii ihan tahalleen. Aikuiset ihmiset, kehtaakin ;)

    VastaaPoista