Sivut

2. syyskuuta 2012

Sataa sataa ropisee...

Hyvää syksyä kaikille!
Täälläpäin on satanut jo pari viikkoa. Ärsyttävintä on että lämpötila pomppii koko ajan kylmän ja lämpimän välissä, enkä minä osaa pukeutua oikein. Joinain aamuina on ollut todella kylmä, joten olen pukenut paljon vaatteita. Sitten iltapäivällä on taas lähes hellelukemat ja minä kuljen neulepaita päällä tuskanhiki otsalla.

Onpahan sadepäivistä jotain hyötyäkin. Olen nimittäin saanut siivottua kämppämme pikkuhuoneen, minun ns työ/ompeluhuoneen. Viimeisen puolen vuoden aikana sinne on kasaantunut kaiken maailman roinaa, sinne on viety kaikki ylimääräinen piiloon jos on tullut vieraita, ja esim mapittamisen sijaan paperit on vain jätetty pinoon pöydälle. Kaikki tämä muka siksi ettei juuri sillä hetkellä ole ollut aikaa tehdä asioita kunnolla. Noh, minäpä päätin viime viikonloppuna että nyt se huone siivotaan. Kannoin aivan kaikki irtilähtevät tavarat eteiseen ja yritin päättää mistä aloittaa.


 Päätin aloittaa kankaiden lajittelulla. Sain O:lta joululahjaksi hyllyn ja laatikoita kankaita varten, eli siis joulusta asti on tämäkin juttu pitänyt tehdä.
Ja niitä kankaitahan oli aika paljon. Löysin jopa sellaisia kankaita, joita en muistanut minulla olevan. (Minä kangaskaupassa=lapsi karkkikaupassa). Vähitellen kaikki tavarat löysivät paikkansa ja eteinen tyhjeni. Viikko siinä kyllä meni, sillä töissäkin piti välillä käydä eikä työpäivän jälkeen huvittanut tehdä yhtään mitään vaikka tavaran paljous eteisessä haittasi jo liikkumistakin.
Tänään sain vihdoin viimeisetkin tavarat paikoilleen ja paperit mapitettua. Nyt on siisti eteinen ja työhuone. Kyllä kannatti! Olen kyllä sitä mieltä että meillä on liian pieni asunto. :)



Kesästä vielä sen verran...Kosintaahan ei tullut vaikka O niin vihjaili pitkin kevättä ja kesää (sanoi mm että tarvitaan kaunis kesäpäivä kahdestaan). Kun juteltiin niitä näitä ja mm kihlauksesta O sanoi että päivän täytyy olla jollain tavalla erikoinen, eikä esim tavallinen lauantaipäivä. Eli odottamista luvassa, sillä tiedossa ei ole mitään erikoisia päiviä ennen marraskuun puoltaväliä jolloin meillä on vuosipäivä tai joulun jälkeiset päivät kun ehkä lähdemme matkalle. Plaah!

Joku muu joka (ei) jaksaa odottaa?

1 kommentti:

  1. Heh. Löysin blogisi tänä iltana ja olen nyt yövuoron ratoksi lukenut postauksia alusta saakka. Vihjailusi ja pohtimisesi kosinnasta kuulostavat aivan samalta kuin mitä itsellä oli :D juu. jatkan lukemista --> :)

    VastaaPoista